Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

The Rag Bag

Bidragsbeskrivning:
Uniforms For The Dedicated är ett svenskt herrmodevarumärke som bygger sin affärsmodell på ett mer hållbart mode. Detta tar sin form i, bland annat, möjligheten att hyra en kostym istället för att köpa, eller i att använda återvunna fibrer för att tillverka nya plagg. Detta är en standard de inte bara kräver av sig själva, utan även vill sätta för hela modebranschen. För att hjälpa Uniforms For The Dedicated att ytterligare förtydliga sin roll som förespråkare för ett mer hållbart mode skapade vi The Rag Bag – shoppingpåsen som blir en donationskanal – och som är tillgänglig för alla varumärken som vill. The Rag Bag visar att en liten men betydande designändring av en produkt man annars tar för givet kan få människor att ändra sitt beteende, och på så sätt skapa en stor förändring.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Joel Ekstrand, Fredrik Simonsson
  • Copywriter
    Nick Christiansen, Magnus Jakobsson


  • Projektledare
    Katarina Bäcklund
  • Designer
    Linus Östberg
  • Faktor
    Anna Hellenberg
  • Foto och Retusch
    Christian Björnehag
  • Original Artwork
    Leif Blondell
  • Digital Production Director
    Jojo Brännström
  • Webbutvecklare
    August Björnberg
  • Planner
    Gustav Hamdahl
  • Motion Graphics
    Christian Paulsson
  • Creative Director/Founding Partner
    Fredrik Wikholm
  • Digital Marketing Manager
    Victor Persson
  • Filmproduktion
    House Agency
  • Producent
    Joakim Kromnér
  • Editor
    Haris Badic
  • PR-konsult
    Simon Strand
  • Produktionsbolag
    B-Reel Stockholm
  • Digital Producer
    Michael Nyberg
  • Tryckeri
    Ola och Peter Nilson