Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

The Rag Bag

Bidragsbeskrivning:
Klädindustrin är en av de värsta miljöbovarna. Det ligger i modets natur att det varje säsong kommer något nytt som gör att vi kastar ut det gamla. Det är ingen nyhet, men ett växande problem. Uniforms For The Dedicated bygger sin affärsmodell på ett mer hållbart mode. Detta tar sin form i, bland annat, möjligheten att hyra en kostym istället för att köpa, eller i att använda återvunna fibrer för att tillverka nya plagg. Detta är en standard de inte bara kräver av sig själva, utan även vill sätta för hela modebranschen. För att göra det enkelt för människor att återvinna de kläder de inte längre använder, och för att cementera Uniforms For The Dedicateds roll som förespråkare för ett mer hållbart mode så krävdes ett nytt sätt – ett sätt som överraskade, förenklade och som gjorde det naturligt för människor att donera sina kläder vidare. Så vi skapade The Rag Bag – shoppingpåsen som blir en donationskanal – och som är tillgänglig för alla varumärken som vill.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Joel Ekstrand, Fredrik Simonsson
  • Copywriter
    Nick Christiansen, Magnus Jakobsson


  • Projektledare
    Katarina Bäcklund
  • Designer
    Linus Östberg
  • Faktor
    Anna Hellenberg
  • Foto och Retusch
    Christian Björnehag
  • Original Artwork
    Leif Blondell
  • Digital Production Director
    Jojo Brännström
  • Webbutvecklare
    August Björnberg
  • Planner
    Gustav Hamdahl
  • Motion Graphics
    Christian Paulsson
  • Creative Director/Founding Partner
    Fredrik Wikholm
  • Digital Marketing Manager
    Victor Persson
  • Filmproduktion
    House Agency
  • Producent
    Joakim Kromnér
  • Editor
    Haris Badic
  • PR-konsult
    Simon Strand
  • Produktionsbolag
    B-Reel Stockholm