Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

ToolPool

IDÉ: ToolPool fungerar som en bilpool, fast med verktyg. Bokningen sker via en Facebookapp där du väljer verktyg och datum. Det är gratis, men i utbyte tillåter du ToolPool att göra ett inlägg på din Facebookvägg. Verktyget hämtas ut hos Malmö Järnhandel där du samtidigt kan införskaffa de tillbehör du behöver.

PR-mässigt valde vi tre huvudsakliga vinklar; collaborative consumption, miljö samt affärsutveckling.

MÅLGRUPP: Stadsbor som är bekanta med begreppet bilpool.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Markus Lindsjö, Martin Ohlsson
  • Copywriter
    Gustav Johansson, Ida Backman
  • Creative Director
    Christian Barrett
  • Originalare
    Björn Kongslöv, Helena Ivarsson
  • Produktionsledare
    Peter Andersson, Rebecka Hjorth
  • Projektledare
    Klas Oskarsson
  • Uppdragsgivare
    Matti Jokela
  • Webbproducent
    Ehsan Pourhadi
  • Övrigt
    Fanny Freimann, praktikant, Ola Obrant Andreasson, PR-ansvarig, Ulla-Karin Barrett, strateg