ToolPool

Kategori: PR
År: 2013
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Malmö Järnhandel

IDÉ: ToolPool fungerar som en bilpool, fast med verktyg. Bokningen sker via en Facebookapp där du väljer verktyg och datum. Det är gratis, men i utbyte tillåter du ToolPool att göra ett inlägg på din Facebookvägg. Verktyget hämtas ut hos Malmö Järnhandel där du samtidigt kan införskaffa de tillbehör du behöver.

PR-mässigt valde vi tre huvudsakliga vinklar; collaborative consumption, miljö samt affärsutveckling.

MÅLGRUPP: Stadsbor som är bekanta med begreppet bilpool.


Arbetsgrupp

Art Director
Markus Lindsjö, Martin Ohlsson

Copywriter
Gustav Johansson, Ida Backman

Creative Director
Christian Barrett

Originalare
Björn Kongslöv, Helena Ivarsson

Produktionsledare
Peter Andersson, Rebecka Hjorth

Projektledare
Klas Oskarsson

Uppdragsgivare
Matti Jokela

Webbproducent
Ehsan Pourhadi

Övrigt
Fanny Freimann, praktikant, Ola Obrant Andreasson, PR-ansvarig, Ulla-Karin Barrett, strateg


Andra vinnare i kategorin