ToolPool
Kategori: PR År: 2013 Valör: Guldägg Uppdragsgivare: Malmö Järnhandel Byrå: The Fan Club
IDÉ: ToolPool fungerar som en bilpool, fast med verktyg. Bokningen sker via en Facebookapp där du väljer verktyg och datum. Det är gratis, men i utbyte tillåter du ToolPool att göra ett inlägg på din Facebookvägg. Verktyget hämtas ut hos Malmö Järnhandel där du samtidigt kan införskaffa de tillbehör du behöver.
PR-mässigt valde vi tre huvudsakliga vinklar; collaborative consumption, miljö samt affärsutveckling.
MÅLGRUPP: Stadsbor som är bekanta med begreppet bilpool.
Arbetsgrupp
Art Director
Markus Lindsjö, Martin Ohlsson
Copywriter
Gustav Johansson, Ida Backman
Creative Director
Christian Barrett
Originalare
Björn Kongslöv, Helena Ivarsson
Produktionsledare
Peter Andersson, Rebecka Hjorth
Projektledare
Klas Oskarsson
Uppdragsgivare
Matti Jokela
Webbproducent
Ehsan Pourhadi
Övrigt
Fanny Freimann, praktikant, Ola Obrant Andreasson, PR-ansvarig, Ulla-Karin Barrett, strateg
Följ Guldägget