Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Up For Grabs

UPPDRAG: Vad gör man om man har 60.000 medlemmar på Facebook och ska sälja 1.000.000 flygbiljetter?

IDÉ: Man aktiverar medlemmarna och får dem samtidigt att lära känna varandra lite bättre.

LÖSNING: Vi skapade SAS – Up for grabs. En interaktiv tävling där medlemmarna kan plocka en gratisresa genom att matcha profilbilden med en post på SAS Facebook-vägg. Den som plockade resan på det fyndigaste sättet vann den. Många facebookare bytte till en SAS-profilbild, spred tävlingen och lockade tusentals medlemmar till sas.se.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Jonas Wittenmark
  • Copywriter
    Tobias Carlson
  • Creative Director
    Tobias Carlson, Jonas Wittenmark
  • Designer
    Jonas Hult, Jörgen Bengtsson, Malin Ekman, Anders Svensson
  • Produktionsledare
    Michaela Winckler
  • Projektledare
    Robert Waern, Axel Widen
  • Övrigt
    Patrick Chan