Up For Grabs

Kategori: Interaktivt
År: 2011
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: SAS
Byrå: CP+B

UPPDRAG: Vad gör man om man har 60.000 medlemmar på Facebook och ska sälja 1.000.000 flygbiljetter?

IDÉ: Man aktiverar medlemmarna och får dem samtidigt att lära känna varandra lite bättre.

LÖSNING: Vi skapade SAS – Up for grabs. En interaktiv tävling där medlemmarna kan plocka en gratisresa genom att matcha profilbilden med en post på SAS Facebook-vägg. Den som plockade resan på det fyndigaste sättet vann den. Många facebookare bytte till en SAS-profilbild, spred tävlingen och lockade tusentals medlemmar till sas.se.


Arbetsgrupp

Art Director
Jonas Wittenmark

Copywriter
Tobias Carlson

Creative Director
Tobias Carlson, Jonas Wittenmark

Designer
Jonas Hult, Jörgen Bengtsson, Malin Ekman, Anders Svensson

Produktionsledare
Michaela Winckler

Projektledare
Robert Waern, Axel Widen

Övrigt
Patrick Chan


Andra vinnare i kategorin