Va som folk!

Kategori: Film
År: 2014
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: IQ Initiativet

6 av 10 svenskar har utsatts för övertalningsförsök att dricka mer än de tänkt sig. 8 av 10
säger att det upplevt att det finns en förväntan att dricka alkohol i sociala sammanhang.
Normen har helt enkelt blivit att dricka. Det är de som inte dricker som ifrågasätts.
Detta är bakgrunden till årets eftertankekampanj från IQ.


Arbetsgrupp

Art Director
Ted Mellström

Byråproducent
Magnus Kennhed

Copywriter
Jacob Nelson

Formgivare
Ellinor Bjarnolf/Viktor Brittsjö

Fotograf
Askild Vik Edvardsen

Postproduktion
Joakim Pietras (Offline), Henri Pulla (Online) Johan Isaksson (Ljud)

Producent
Exekutiv producent: Calle Isberg, Christian Rehnfors

Produktionsledare
Helena Lignell

Projektledare
Maria Bergkvist


Andra vinnare i kategorin