Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar?

Kategori: Direkt
År: 2010
Valör: Silverägg
Byrå: ESTER

För att få Stockholmare 20-30 år att tycka det är lite mer självklart och lustfyllt med kondom så delade vi ut 100 000 gratis kondomer i Stockholm. Varje kondom försågs med ett unikt nummer från 1 till 100 000 och på baksidan av varje paket stod en uppmaning att dela med sig av vart just den kondomen tog vägen, genom att sms:a in eller ladda upp sin story på kampanjbloggen kondom08.nu.

Målgruppens egna berättelser byggde innehållet i takt med att historierna trillade in. Ville man inte bidra med sin egen kunde man nöja sig med att ta del av andras, poängsätta eller skicka dem vidare i sociala medier som facebook, twitter, digg m.fl. Kondomerna delades ut vid events på centrala platser runt omkring i Stockholm, i taxibilar och via speciellt framtagna kondomaffischer på krogar och caféer. De 100 första kondomerna skickade vi iväg i ett DR till 100 kända singlar som vi ville skulle bli ambassadörer.
Kampanjen backades även upp av annonser, banners, gerillaaffischer och viralfilmer.


Arbetsgrupp

Art Director
Lotta Mellgren, Emil Jonsson, Ulrika Eriksson

Copywriter
Emma Zetterholm, Daniel Vaccino

Creative Director
Lotta Mellgren

Formgivare
Dennis Hanqvist

Kundansvarig
Roger Kempe

Produktionsledare
Anna Wennerström, Emil Couch

Projektledare
Roger Kempe

Uppdragsgivare
Robert Pantzar, Elin Jacobsson, Anna-Karin Asp, Gunilla Neves Ekman

Webbproducent
Queensbridge, Armstrong


Andra vinnare i kategorin