Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Vattenglaset

Toyotas miljöstrategi är grundad i en helhetssyn – från produktion och förbrukning till återvinning.
Vårt uppdrag var att bevisa detta genom att driva engagemang för ’ecodriving’. Vår enkla lösning – kör med ett glas vatten på instrumentbrädan och undvik att spilla så kör du genast mer miljövänligt.
Vi paketerade detta i en uppmaning till att medverka och sänka bränsleförbrukningen med 10%. För att öka intresset skapade vi en iPhone app som såg ut som ett vattenglas och reagerade verklighetstroget vid körning. Appen analyserar körningen och synkroniserar med vår kampanjsajt, som innehåller ytterligare verktyg för att förbättra din körstil, utmana vänner och se statistik från andra användare.
Vi lanserade utmaningen i dagspress, TV, genom bloggar, artiklar, Facebook och andra sociala media. I morgontrafiken delade vi ut 60,000 glas vatten till bilister och väckte uppmärksamhet med specialtillverkade stora vattenglas monterade på biltak.

Arbetsgrupp

  • AD-assistent
    Afshin Moeini
  • Art Director
    Lisa Engardt
  • Copywriter
    Amalia Pitsiava
  • Creative Director
    Adam Kerj
  • Original Artwork
    C2
  • Planner
    Per Jaldeborg
  • Produktionsledare
    Marie Nodbrink, Ebba Jandér
  • Projektledare
    Tom Hedström