Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Visningskollen

Bidragsbeskrivning:
Som första kampanj för Svensk Fastighetsförmedlings nya koncept “Koll på läget” ville vi inte bara säga det, utan bevisa det. Och att ha koll på läget innebär alltifrån att ha koll på närområdet, räntor, styling till att faktiskt ha koll på vad folk tycker är intressant i en bostad, på riktigt. För att skapa ett intressant och relevant innehåll och samtidigt hitta ett sätt att gestalta budskapet på ett särskiljande sätt, gjorde vi ett tekniskt experiment. Potentiella köpare fick ta på sig Tobii eye tracking-glasögon, och genom deras nya IR-teknik fick Svensk Fastighetsförmedling, som första mäklare, verkligen koll på vad folk faktiskt tycker är intressant på en visning. Kampanjen spreds genom en webbfilm (+1 miljon views (72% completion rate)), i egna sociala kanaler, samt på en interaktiv kampanjsajt till vilken rörliga banners (+50% CTR) drog. Share of Voice gick från 16 (innan kampanjen) till 45 % efter. Länk till sajt: http://visningskollen.svenskfast.se