Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Willow’s Crest

Vårt uppdrag var att lansera ett helt nytt varumärke på en överetablerad och svårnavigerad ölmarknad. Utmaningen låg i att den nya ölen skulle vara tillgänglig för en bred och mogen målgrupp. För att nå målet fastställde vi missionen att det nya varumärket skulle ”hacka” sig in på marknaden med en lekfull och inkluderande framtoning. Utifrån den utgångspunkten skapade vi konceptet tillika namnet Willow’s Crest, om hackspetten Willow som på grund av ödet tvingats gå sin egen väg i livet. Metaforen om hackspetten Willow blev navet i den nya identiteten där berättelsen om den lilla hackspettens äventyr illustreras och skildras med klassiska ”nursery rhymes”. I Willow’s Crests totala ölsortiment har varje produkt fått en egen design, med en unik illustration och berättelse, som implementerats på alla applikationer kopplade till produkten. Första produkten ut på marknaden är Wuk Wuk Lageröl. Konceptet inkluderar även undervarumärket Willow´s Apparel bestående av implementering på kläder.

Arbetsgrupp

  • Creative Director/Designer, Bryner
    Peter Danroth
  • Copywriter/ Strateg, Bryner
    Christer Garell
  • Designer, Bryner
    Lachlan Bullock
  • Illustratör, Lauren Humphrey
    Lauren Humphrey
  • Brand Manager, Willow´s Crest/ Galatea
    Marcus Friari
  • Voiceover actor, Monte Reid´s
    Monte Reid
  • Animation, Composer, Sound Designer, Kungen och Hertigen
    Marcus Olsson