Willow’s Crest

År: 2019
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Galatea AB
Byrå: Bryner

Vårt uppdrag var att lansera ett helt nytt varumärke på en överetablerad och svårnavigerad ölmarknad. Utmaningen låg i att den nya ölen skulle vara tillgänglig för en bred och mogen målgrupp. För att nå målet fastställde vi missionen att det nya varumärket skulle ”hacka” sig in på marknaden med en lekfull och inkluderande framtoning. Utifrån den utgångspunkten skapade vi konceptet tillika namnet Willow’s Crest, om hackspetten Willow som på grund av ödet tvingats gå sin egen väg i livet. Metaforen om hackspetten Willow blev navet i den nya identiteten där berättelsen om den lilla hackspettens äventyr illustreras och skildras med klassiska ”nursery rhymes”. I Willow’s Crests totala ölsortiment har varje produkt fått en egen design, med en unik illustration och berättelse, som implementerats på alla applikationer kopplade till produkten. Första produkten ut på marknaden är Wuk Wuk Lageröl. Konceptet inkluderar även undervarumärket Willow´s Apparel bestående av implementering på kläder.


Arbetsgrupp

Creative Director/Designer, Bryner
Peter Danroth

Copywriter/ Strateg, Bryner
Christer Garell

Designer, Bryner
Lachlan Bullock

Illustratör, Lauren Humphrey
Lauren Humphrey

Brand Manager, Willow´s Crest/ Galatea
Marcus Friari

Voiceover actor, Monte Reid´s
Monte Reid

Animation, Composer, Sound Designer, Kungen och Hertigen
Marcus Olsson


Andra vinnare i kategorin