Idag är det svårt att tänka sig en bil utan säkerhetsbälte. Men efter att Volvo introducerade trepunktsbältet 1959 fick de massiv kritik. Man kallade det dumt, otäckt och en inskränkning av mänskliga rättigheter. Vi insåg att dessa reaktioner var väldigt lika dagens kommentarer om Volvos nya säkerhetsfunktioner såsom hastighetsspärr och bilkameror. Vi ville därför påminna människor om att idéer som förändrar världen ofta är de mest kontroversiella.
I filmen A Million More hör vi först överlevare från bilolyckor läsa upp gamla och kritiska citat riktade mot säkerhetsbältet. Vi reser sedan tillbaka i tiden där vi ser kraschtester och tidigare versioner av bältet som visar att Volvo alltid har prioriterat säkerhet. Därefter återger överlevarna sina egna känslosamma berättelser om olyckorna och hur det hade kunnat sluta annorlunda utan bältet. Till sist landar filmen i att Volvo nu lanserar en rad nya säkerhetsfunktioner med ambitionen att rädda en miljon liv till.
Filmen följdes upp av en dokumentärserie vid namn One of A Million där vi ser överlevarna berätta om deras olyckor med deras egna ord. I print och sociala medier jämförde vi gammal kritik riktad mot bältet med liknande citat från nutida kritik mot Volvos nya innovationer. I övrigt bestod kampanjen av sociala aktiveringar, print, tv, utomhus, radio och PR. Allt som allt blev kampanjen en påminnelse om att våga tro som mest, när kritiken är som starkast.