Bokstaveringsalfabetet används dagligen över radio av stora svenska arbetsgivare som Försvarsmakten, Polisen och Sjöräddningen. Det består av bara svenska mansnamn sedan 1891. Så därför tog vi fram ett nytt, för 2018. Ett alfabet som kunde hjälpa till att skicka rätt signaler i tiden, och bokstavligen lyfta upp jämställdhet och representation på agendan. Adam Berit formulerades lanserades som en konversationsstartare i sociala medier, utomhus, dagspress, ett riktat radiomeddelande mot svenska myndigheter samt en affisch-kollektion på Designtorget där vi lät kända formgivare göra egna tolkningar av alfabetet. I grunden för kampanjen stod själva alfabetet – 28 namn framtagna i samarbete med språkforskaren Malin Svensson vid Lunds Universitet och Mattias Helder, chef för fonetiklaboratoriet vid Institutionen för lingvistik på Stockholms universitet. Adam Berit startade en rikstäckande debatt om vilka som får synas i vårt språk, och i vårt samhälle. Kampanjen fick 25 miljoner i potentiell räckvidd och ett förtjänat media-värde på 8.9 miljoner kronor.