Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Alex & Henke för Head & Shoulders

H&S är marknadsledande men har ansetts tråkig och omodern. H&S behövde bygga sin kommunikation kring ambassadörer som kunde göra ändra detta. Henke och Alex var perfekta för målgruppen. Vi producerade en film, helt olik den befintliga ”klassiska schamporeklamfilmen”. Det fanns ingen strategisk plan, men Alex gillade filmen och visade den i Schulman Show. Efter extremt positiva kommentarer spikades en plan för sociala medier. En viral spinn och stort pr-genomslag ledde till att P&G ersatte den befintliga reklamen med vår. Succén ledde till ökad förståelse vad målgruppen gillar och vi byggde vidare på storyn, gjorde nya filmer, skapade mer pr. Nu anpassades filmernas innehåll efter planerade produktlanseringar, t.ex. med Sofi Fahrman när en kvinnlig produkt lanserades. Alla filmer fick stort genomslag via pr innan de visades på tv. Genom viraler med glimten i ögat, ambassadörer i huvudrollen och tydlig avsändare skapades en story. Målet att förändra varumärket uppnåtts!

Arbetsgrupp

  • Media Director
    Anna Brodén
  • Mediaplanerare
    Kristina Iwar
  • PR-konsult
    Rosalin Örnefalk
  • Producent
    Gustav Fromell
  • Projektledare
    Alexandra Engblom, Mats Dicklen, Ellen Westöö, Henrik Hallberg
  • Regissör
    Calle Schulman