Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

An auction based on emotions

Bidragsbeskrivning:
Kosta Boda har skapat konstglas i världsklass i snart tvåhundra år. Men under det senaste seklet har medvetenheten kring hur exklusivt glaset från Kosta Boda verkligen är minskat och Kosta Boda har förlorat sin en gång självskrivna position i konstvärlden, speciellt bland yngre människor. För att återigen ta plats i konstvärlden och bli en del av den ständigt pågående debatten om konst, anordnade vi en konstauktion. Tre glasunikat (originalverk) för totalt 250 000 kr signerade Kosta Bodas mest framträdande konstnärer auktionerades ut. Men istället för att betala i pengar, betalade budgivarna med sina känslor. Med hjälp av GSR-teknologi kombinerat med pulsmätare kunde vi mäta hur mycket budgivarna kände för varje enskilt konstverk. Utslaget omvandlades till ett känslomässigt bud och de tre personerna som kände mest – vann konstverken.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Max Hultberg
  • Copywriter
    Anna Pettersson
  • Planner
    Johan Good
  • Strategic Account Director
    Johan Lundgren
  • Production Manager
    Linda Larsson
  • Digital studio
    Humblebee
  • Producer
    Jonas Jonsander
  • Technical Lead
    Andreas Lorentsson