Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Äntligen sämre tider!

Vad har egentligen sexköp och lågkonjunktur med varandra att göra? Mer än man tror. Det rådande ekonomiska läget har få positiva konskevenser, och det kan verkligen vara svårt att hitta ljusglimtar när inflationen skenar, priser stiger och räntor höjs. Men en viktig fördel för Talita, är att mindre pengar i plånboken drabbar även sexköpare. För varje krona som inte läggs på sexköp är en vinst.

Syftet och målet med kampanjen är att väcka uppmärksamhet hos allmänheten när det kommer till sexköp och, i tider av ekonomisk desperation, lyfta en oväntad och positiv konsekvens.

Att en aktör som Talita pratar i positiva ordalag, i och om dåliga tider, blev en dubbel krock som fångade mångas uppmärksamhet under kampanjperioden.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Joakim Khoury, Åkestam Holst NoA
  • Copywriter
    Stephanie Moradi, Åkestam Holst NoA
  • Copywriter
    Petter Nylind, Åkestam Holst NoA
  • Art Director
    Caroline Andersson, Åkestam Holst NoA
  • Art Director
    Hugo Wallmo, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsledare
    Anna Nollendorfs, Åkestam Holst NoA
  • Motion Designer
    Ville Askelöf, Åkestam Holst NoA
  • Strateg
    Stina Hansson, Åkestam Holst NoA
  • Grafisk formgivare
    Ana Forsberg, BKRY NoA
  • Grafisk formgivare
    Calle Cassel, Firma Calle Cassel
  • Grundare
    Anna Sander, Talita
  • Grundare
    Josephine Appelqvist, Talita