Procter & Gamble ville visa hur bra flytande Ariel är på fläckborttagning. Vår lösning var Ariel Fashion Shoot. Ett livesänt Facebook-spel och utomhusevent där spelare i hela Norden turades om att styra en specialbyggd industrirobot laddad med lingonsylt, chokladsås och ketchup. Roboten placerades i en transparent monter på Stockholms Centralstation.
Under 6 dagar köade tiotusentals svenskar, norrmän, finnar och danskar från öppning till stängning för att fläcka ner något av de 1000+ plagg som snurrade runt i montern. Varje dag dök det upp exklusiva plagg från bl.a. See by Chloé, Hugo Boss och Vivienne Westwood.
Spelarna hade 3 skott och 30 sekunder på sig att träffa ett plagg. Alla träffar fotades av vår robotkamera så att vinnarna omedelbart kunde dela triumfen på sin FB-logg. Sedan tvättade vi plaggen live inför tiotusentals Facebook-fans och förbipasserande innan de fläckfria plaggen skickades hem till sina nya ägare – över 1000 bevis på att Ariel håller vad de lovar.