Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Återuppståndelsen

Under halloween skapade Trafikförvaltningen en kampanj inspirerad av den berömda scenen från Ingmar Bergmans Det sjunde inseglet. Med budskapet “Vi kommer för att hämta dig” kunde Trafikförvaltningens samtliga varumärken, SL och Waxholmsbolaget, återigen välkomna regionens invånare att resa med kollektivtrafiken. Med ett och samma kampanjuttryck.

I och med att halloween inföll samtidigt som restriktionerna lättade blev “återuppståndelse” en självklar ingång för kampanjens budskap, som markerade slutet på 1,5 års kommunikation som syftat till att begränsa invånarnas resande. Målet med kampanjen var att öka SL:s liking och resandet i kollektivtrafiken.

Arbetsgrupp

  • Client director
    Hanna Ternström, Familjen
  • Account manager
    Alma Sunnemark, Familjen
  • Copywriter
    Ulf Paulsrud-Sirbäck, Familjen
  • Art director
    Hedda Hyland, Familjen
  • Graphic designer
    Johan Olsson, Familjen
  • Creative director
    Johan Helander, Familjen
  • Marknadschef
    Thomas Hansen, Trafikförvaltningen
  • Client lead
    Johannes Lindh, Scream
  • Fotograf
    Carl-Johan Ekberg, Art of Brand