Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Bara 403 dagar kvar

När barn över hela världen längtade som allra mest efter tomten och julafton, uppmärksammade vi längtan som barn drabbade av cancer känner för sin sista behandlingsdag.

När man hör hur krävande det är för ett barn att genomlida en cancerbehandling, är det enkelt att förstå varför den här längtan växer sig så stor. Det handlar om att få känna sig lite mer som andra barn, att få tid och möjlighet att vara som andra barn.

Julkampanjens nya perspektiv gjorde att Barncancerfonden – under årets överlägset mest konkurrensutsatta period – hade en reklamerinran som var 28 procentenheter över julens näst mest effektiva insamlingskampanj. Dessutom överträffade kampanjen Barncancerfondens tidigare rekord med hela 20 procentenheter.

Kampanjens förmåga att nå mottagarna blev än tydligare när man mätte viljan att stödja Barncancerfonden. Av de som sett kampanjen var hela 44% mer benägna att stödja kampen!

Tack vare julkampanjens kraftfulla budskap slog antalet gåvor all time high. Aldrig någonsin tidigare har antalet gåvor till Barncancerfonden varit större.

Kampanjen nådde ett observarionsvärde på 65% – vilket är 21 procentenheter över benchmark.

Kampanjen nådde en liking på 75% – vilket är 26 procentenheter över benchmark.

Kampanjen hade en avsändaridentifikationen på 82% – vilket är hela 36 procentenheter över benchmark – även det all time high!

Sammantaget bekräftar mätningarna att julkampanjen med Nadim och Sadeen har slagit rekord efter rekord – och det under årets mest hektiska period.

Arbetsgrupp

  • Marknadschef
    Michel Brygiewicz, Barncancerfonden
  • Kreativ chef Inhouse och varumärke
    Anne Bergsten, Barncancerfonden
  • Enhetschef Kampanj och Event
    Johnny F Kroneld, Barncancerfonden
  • Projektledare
    Jonas Anghammar, Barncancerfonden
  • Art Director
    Mattias Dahlqvist, Garbergs
  • Copywriter
    Fredrik Sunqvist, Garbergs
  • Copywriter
    Lina Bergman, Garbergs
  • Projektledare
    Mehrnaz Bejne, Garbergs
  • Formgivare/Orginal
    Rasmus Asp, Garbergs
  • Produktionsledare /Byråproducent
    Birgitta Bergström, Garbergs
  • Motion Designer
    Maja Nylund, Garbergs
  • Edit
    Anna Hugosson, Garbergs film & foto
  • Motion creative
    Iris Rylander, Garbergs film & foto
  • Motion creative/edit
    Najeb Albakar, Garbergs film & foto
  • Praktikant
    Alhagi Njie, Garbergs
  • Praktikant
    Erica Hungler, Garbergs
  • Praktikant
    Smilla Luuk, Garbergs
  • Fotograf
    Peter Gehrke, LundLund
  • Producent
    Louise Hall, LundLund
  • Producent
    Madeleine Mårtensson, LundLund
  • Client Director
    Evelina Dahlman , Carat
  • Activation Manager
    Linnea Andersson, Carat
  • Bildarbete/Grading
    Linjepunkt
  • Musik & ljudmix
    Redpipe
  • Retuscher & Repro
    BT Studios
  • Tack till
    Ljud&Bild media
  • Tack till
    Delight Studios
  • Tack till
    Budwheels
  • Tack till
    Bara Posten
  • Tack till
    Gast Catering
  • Tack till
    Maria Montti
  • Extra tack till
    Nadim med familj
  • Extra tack till
    Sadeen med familj