Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Blossa 08

Uppdrag
Varumärkesstrategi, flaskdesign,
förpackningsdesign, Blossa årgångsglögg. Norden, 2003–

Problem
Blossa Årgångsglögg är en viktig medlem i Blossa-familjen. Den lanseras varje år i en ny smak och form. Årgångsglöggen ska skapa uppmärksamhet kring Blossa inför glöggsäsongen och driva försäljningen i hela sortimentet. Designen ska fånga årets smak, vara unik och utmanande.

Lösning
En flaskform som är kortare och rundare än övriga Blossa-produkter. Formen på flaskan bibehålls från
år till år medan färg och typografi ändras för att spegla årets aktuella designuttryck och smak. Årets smak är blåbär. Blossa 08 tar fasta på det genuint svenska och naturliga men levererar det i en modern form. Årets design hittar inspiration i snöbollens former och blåbärets vackra färgspel.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Susanna Nygren Barrett
  • Creative Director
    Catrin Vagnemark
  • Formgivare
    Mia Heijkenskjöld, Sofia Ekvall
  • Projektledare
    Johanna Haag