Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Bolånekampanj – Livet är krångligt

ICA Banken har sedan 2018 arbetat med konceptet Livet är krångligt. För att förtydliga att det därför behövs en enklare bank. För att göra våra lite komplexa liv tydligare att se och även göra det mindre generiskt, går filmkonceptet tillbaka i historien och visar hur krånglig vår samtid hade tett sig på den tiden. Förut har filmer innehållit bland annat vikingar med pollenallergi och en prinsessa som fick dubbelbottnade emojis med brevduva. De nya filmerna som ska lansera bolån fokuserar på vår vardag och vårt sätt att leva och bo.

Arbetsgrupp

  • Marknad- och kommunikationschef
    Pia Widell Cordén, ICA Banken
  • Ansvarig Extern Kommunikation
    Henrik Agnehall, ICA Banken
  • Projektledare Marknad
    Caroline Matthiessen, ICA Banken
  • Art Director
    Lisa Granberg-Gille, TBWA Stockholm
  • Copywriter
    Kalle Håkanson, TBWA Stockholm
  • Creative Director
    Alexander Fredlund, TBWA Stockholm
  • Projektledare
    Per Olholt, TBWA Stockholm
  • Grafisk formgivare
    Ingrid Wallmark-Hjerpe, TBWA Stockholm
  • Grafisk formgivare
    Joel Wennström, TBWA Stockholm
  • Produktioinsledare
    Pernille Nylén Janze, TBWA Stockholm
  • Regissör
    Jesper Ganslandt, Giant & Toys
  • Exekutiv producent
    Christian Rehnfors, Giant & Toys
  • Producent
    Konrad Patocs, Giant & Toys
  • DoP
    Sophia Olsson, Giant & Toys
  • Editor
    Markus Kryler, Giant & Toys
  • Colorist
    Nicke Cantarelli, Giant & Toys
  • Sound
    Calle Wachtmeister, Ambiens, Giant & Toys
  • Online
    Hampus Lindén, Giant & Toys