Så snabbt att det inte hinner torka!
Efter lång och framgångsrik tjänst har det nu blivit dags att hänga in den kära guld-identiteten till förmån för något som är tydligare och bättre anpassat till samtiden. Vad som med säkerhet består är Comviqs förmåga och vilja att vara billigast, samt att fortsätta vägra fina gatan. Comviq lämnar aldrig de tusentals kiosker runt om i landet, som blivit företagets hem och fysiska plattform.
Comviqs nya identitet måste därför bli snabb och tydlig.
En ny tydligare logotyp.
En typografi med stark och opretentiös karaktär.
En sekundär färgskala som effektivt skapar kontrast mot den bruna kartongen och omvärlden.
Och inte minst, den signalerande, rinnande färgen.
Prisledarskap kräver snabbhet. Snabba erbjudanden och svar, till otåliga konsumenter och hungriga konkurrenter.
Ofta så snabbt att färgen inte hinner torka.