Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

CV kampanjen.

Försäljningen av Situation Sthlm hade sjunkit med 22% under 2012. Hela året hängde på en lyckad försäljning den sista månaden. Briefen var att lyfta fram säljarna som starka individer, inte utmåla dem som offer. Vår lösning var att säljare fick skriva om sina omskakande livsöden i autetiska CV's, som hängdes upp på utomhustavlor med rubriken: Det är inte vem som helst som säljer Situation Sthlm.
Försäljningen stiger alltid i december, och man hoppades i bästa fall på en ökning med 50% jämfört med månaden innan. Den faktiska försäljningsökningen blev 101,5%, och december nummret blev slutsålt i förtid. Dessutom gjorde TV4 Nyheterna ett inslag om kampanjen och de hemlösa i Stockholm blev en angelägenhet för hela Sverige.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Timo Orre, Richard Baynham
  • Copywriter
    Björn Persson
  • Creative Director
    Björn Ståhl
  • Designer
    Kerstin Engberg
  • Fotograf
    Jens Andersson
  • Produktionsledare
    Patricia Sundberg
  • Projektledare
    Kristian Florell
  • Visualizer/Produktionsdesigner
    Mattias Berg/Attributverket