Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Cykel/Bike

Bidragsbeskrivning:
Marknadsföring av utställningen Cykel/Bike i form av posters för kulturtavlor, annonser, buss- och tunnelbaneytor samt flyers. I uppdragsbeskrivningen fanns en önskan om att även kommunicera utställningen på sociala medier. Utöver kommunikationen utåt innefattade även uppdraget att grafiskt gestalta fyra olika teman (Miljö, design, politik och kultur i form av ett cykel ABC) på utställningsrummets fyra väggar (3 x 15 meter) samt utställningens grafiska design. Till identiteten skapades även ett eget cykelkedjetypsnitt. Strategi-/idébeskrivning: cykel = rörelse. Vi ville visualisera känslan av rörelse genom att skapa en rörlig identitet. Animerad logotyp, animerad poster, rörliga annonser på sociala medier och offentliga skärmar togs fram och ingick i kampanjen.

Arbetsgrupp

  • Grafisk Formgivare / Animatör
    Paul Kühlhorn
  • Grafisk formgivare / Illustratör
    Eva Liljefors Fellow Designers