Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Find strength in the silence

I den här kampanjen ville vi belysa ett problem som människor, framförallt kvinnor, drabbats av dagligen sedan sociala mediers framfart: oombedda åsikter. Människor tycker nämligen en massa saker om andra människor, positivt såväl som negativt, och är inte sena att uttrycka dessa åsikter till vederbörande utan en tanke på hur de tas emot. För att tackla den ständiga ström av noise vi har omkring oss uppmuntrade vi den här sommaren kvinnor att hitta sitt zen under vattenytan. För där är det tyst. Och sen komma tillbaka med starkare röst än någonsin.

I samband med detta lanserade H&M en badklädeskollektion med sin bredaste storleksrange någonsin, med storlekar från 32-50. Istället för att göra någon slags poäng av detta bestämde vi oss för att porträttera ett gäng mäktiga kvinnor som fått utstå ombedda åsikter, bland annat Paloma Elsesser – modell och kroppsaktivist. Till en nytolkning av Depeche Mode’s klassiker Enjoy the Silence får vi i filmen följa Paloma som dyker ner under vattnet och hittar ett community av kvinnor. Utöver sin medverkan i filmen, delade kvinnorna även med sig av sina erfarenheter i ämnet på H&Ms och sina egna sociala kanaler, i filmade intervjuer och egna berättelser. Viktigt för oss i dessa intervjuer var att försöka flytta fokuset från kroppen och lyfta andra delar såsom yrkesval, personlighet, hobby etc.

Kampanjen är till största del skapad av och med kvinnor. Från kreatörerna, till regissören Amber Grace Johnson, till styling, till medverkande, till artisten Fouchée som gjorde sin tolkning av låten.

Arbetsgrupp

  • Account Project Manager
    Tina Lenndahl Ödmann, H&M
  • Account Production Manager
    Lisa Frick, H&M
  • Account Production Manager
    Soerine Kierkegaard, H&M
  • Creative Lead
    Johan Avedal, H&M
  • Agency Producer
    Alexander Blidner, H&M
  • Agency Producer
    Sara Bäcklund, H&M
  • Art Buyer
    Lena Östlund, H&M
  • Art Director
    Karin Frisell, F&B
  • Art Director
    Clara Uddman, F&B
  • Copywriter
    Agnes Uggla, F&B
  • Copywriter
    Anna Qvennerstedt, F&B
  • Designer
    Emilie Lindquist, F&B
  • Account Director
    Charlotte Nordling, F&B
  • Account Manager
    Fredrik Persson, F&B
  • Account Manager
    Patrik Danroth, F&B
  • PR Strategist
    Maja Bredberg, F&B
  • Planner
    Linus Lord, F&B
  • Planner
    Alena Sucher, F&B
  • Director
    Amber Grace Johnson, Object & Animal
  • Executive Producer
    Dominic Thomas, Object & Animal
  • Executive Producer
    Emi Stewart, Object & Animal
  • Producer
    Megan Miller, Object & Animal
  • Producer
    Paula Garr, Object & Animal
  • D.O.P
    Stuart Winecoff, Object & Animal
  • Stills photography
    Stuart Winecoff, Object & Animal
  • Stills photography
    Clara Balzary, Object & Animal
  • Offine editor
    Carlos Font Clos, Stitch Editing
  • Grade
    Luke Morrison, ETC
  • VFX Producer
    Oscar Wendt, ETC
  • VFX
    Hani Al Yousif, ETC
  • Sound designer
    Mark Hills, Factory Studios
  • Music Supervisor
    Henrik Hawor, Ohlogy
  • Music Supervisor
    Jenny Ring