Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Första beställningen efter sista beställningen

McDonald’s vill locka fler besökare till sina restauranger på kvällar och nätter. Många känner igen sig i att avrunda utekvällen med ett stopp på Donken. Så vår lösning blev att uppmuntra det betéendet på ett lite humoristiskt sätt.

Arbetsgrupp

  • CCO/CEO
    Andreas Dahlqvist, NORD DDB
  • Creative lead / Art Director
    Joel Ekstrand, NORD DDB
  • Art Director
    Anton Bolin, NORD DDB
  • Creative lead / Copywriter
    Petter Dixelius, NORD DDB
  • Copywriter
    Svante Pårup, NORD DDB
  • Senior Client Director
    Jens Welin, NORD DDB
  • Client Manager
    Alicia Hellqvist, NORD DDB
  • Graphic Designer
    Daniel Liljas, NORD DDB
  • Graphic Designer/Motion Designer
    Patrik Cederlind, NORD DDB
  • PR Director
    Susanne Johansson , NORD DDB
  • PR Strategist
    Aynur Isayeva, NORD DDB
  • Marketing Director
    Staffan Ekstam, McDonald's
  • Marketing Manager
    Sofie Lager, McDonald's
  • Brand Manager
    Susanne Wahlberg, McDonald's
  • Fotograf
    Alexander Crispin
  • Mediabyrå
    OMD