Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Gör världen mjukare

Kavli är ett av Nordens stora livsmedelsföretag. Välkända för mjukost på tub, majonnäs och hamburgerdressing. Men den höga kännedomen till trots är det få som vet att Kavli har skänkt hela, alltså 100%, av sitt årliga överskott till välgörande ändamål i över 60 år. Strax under 1,2 miljarder(!) kronor har delats ut till organisationer som BRIS, Mind, Städa Sverige och Sveriges Stadsmissioner för att nämna några.

Kavli har aldrig tidigare gjort en stor sak av sitt välgörenhetsengagemang, så när ett nytt koncept skulle lyfta det hoppades vi på ökad försäljning eftersom ökad försäljning ger mer pengar till välgörande ändamål. Resultatet blev ”Gör världen mjukare” – en blinkning till Kavlis utbud av mjuka produkter, och till alla sätt som Kavli gör världen mjukare med den årliga utdelningen.

Arbetsgrupp

  • Senior Brand Manager
    Annika Skardal, Kavli
  • Category Manager
    Camilla Fjällberg
  • Digital Manager
    Sara Söderström
  • Brand Manager
    Cecila Anjou
  • Marketing & Innovation Director
    Stefan Albertson
  • Marknadschef
    Catharina Johansson
  • Art Director
    Carl Dalin, TBWA Stockholm
  • Copywriter
    Rebecka Ståhl
  • Creative Director
    Alexander Fredlund
  • Head of Social
    Beata Lindholm
  • Motion Designer
    Jacob Nathanson
  • Grafisk formgivare
    Fanny von Pongracz
  • Planner
    Frans Dino
  • Projektledare
    Kalle Widgren
  • Produktionsledare
    Erik Woxberg
  • Stillbildsfotograf
    Simon Bajada, Frilans
  • Matstylist
    Elisabeth Johansson