Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Help Dad

Juryns motivering

Bidraget lyfter en redan bra idé till något ännu bättre. Det kloka rationella får emotionella höjder. Det är omsorgen i varenda detalj och samspelet mellan ljudbilden, manuset, fotografiet, regivalet, skådespeleriet, graden och scenografin som bildar den storslagna helheten. Kort sagt det är hantverket som gör hela skillnaden. Eller för att uttrycka det på vinnarens språk: Good is really the difference between outstandingly, amazingly great. 

Om bidraget

Undersökningar visar att medelålders män i England (och även på de flesta andra ställen för den delen) tenderar att vara den samhällsgrupp som är absolut sämst på att omfamna växtbaserad kost. Så vi lanserade en kampanj för att hjälpa tonåringar att prata med sina fäder om hållbart ätande och drickande. I en uppsättning filmer med klassiska förälder-tonåring-situationer vände vi på rollerna och lät kidsen vara den vuxna i rummet och tvärtom. Filmerna hänvisade till help-dad.com som är en hemsida med tips, retoriska grepp av en retorikexpert, recept, m.m. för att ge barnen övertaget i framtida middagsdiskussioner.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Michael Lee, Oatly Department of Mind Control
  • Art Director
    Björn Lindén, Oatly Department of Mind Control
  • Art Director
    Lisa Vaccino, Oatly Department of Mind Control
  • Copywriter
    Daniel Vaccino, Oatly Department of Mind Control
  • Copywriter
    Ida Backman, Oatly Department of Mind Control
  • Copywriter
    Martin Ringqvist, Oatly Department of Mind Control
  • Design Director
    Lars Elfman, Oatly Department of Mind Control
  • Project Manager
    Tinny Ohlsson, Oatly Department of Mind Control
  • UK Head of Marketing
    Helen Bromley, Oatly Department of Mind Control
  • Film Production
    Smuggler
  • Director
    Tom Speers
  • Producer
    Jason Scanlon
  • Executive Producer
    Fergus Brown
  • Editor
    Ellie Johnson / Tenthree
  • Online
    Electric Theatre Collective: Producers: Sam Snapper and Oscar Wendt, Smuggler
  • Agency Producer
    Alexander Blidner, POM Pictures
  • Agency Producer
    Sara Bäcklund, POM Pictures