Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Hembakat är bäst

Det är svårt att få folk exalterade över vitvaror. Saker som fläktar, kylskåp och microvågsugnar.

Men pratar man istället om allt härligt man kan göra med vitvaror så lyssnar folk. Saker som mandelkubb, hallongrottor och prinsesstårtor.

Därför drog vi igång kampanjen ”Hembakat är bäst”.

Navet i kampanjen var en bakbok (med vitvaror i). Och den fick mer uppmärksamhet än vi hade kunnat drömma om. Artikar skrevs i allt ifrån Svenska Dagbladet här i Sverige till New York Magazine i USA. Uppskattningsvis har kampanjen nått över 40.000.000 personer, världen över.

Utan att IKEA spenderat en krona i media.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Staffan Lamm, Christoffer Persson
  • Copywriter
    Fredrik Jansson, Anders Hegerfors
  • Fotograf
    Agent Bauer / Carl Kleiner
  • Planner
    Tobias Nordström
  • Produktionsledare
    Ewa Edlund
  • Projektledare
    Susanna Fagring
  • Retusch
    Factory Forsman & Bodenfors / Henrik Lagerberg
  • Uppdragsgivare
    Joel Idén
  • Övrigt
    Stylist: Evelina Bratell, Förlag: Title Books