Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Hemtex

HEMTEX
Hemtex är Sveriges ledande hemtextilkedja och grundades 1973. Sedan 2009 ägs företaget av Hakon Invest. För att behålla sin position på marknaden och leva upp till kundernas förändrade önskemål och krav, valde företaget att ta ett helhetsgrupp om företagets profil samt förnya butikernas in- och utsida, webb och kundklubb med målsättningen att bredda Hemtex befintliga målgrupp.

Under ett år har ett intensivt arbete med att förnya Hemtex identitet, sortiment och webb pågått. I samarbete med arkitekter har även ett nytt butikskoncept tagits fram. Framtidens Hemtex-butik är tillägnad en ny mentalt yngre och köpstark målgrupp. Hemtex ska därför upplevas som mer modernt, inspirerande och prisvärt. Passion för textil genomsyrar hela nya Hemtex och inspiration har hittats från den klassiska “blockranden”, sytråden och strukturen av det vävda tyget.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Per Carlsson
  • Creative Director
    Björn Kusoffsky
  • Designer
    Daniel Löfvenborg, Christofer Beskow, Nina Granath
  • Produktionsledare
    Camilla Nilsson
  • Projektledare
    Ted Bergström
  • Web Director
    Lars Hansson