Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere

Inför julen ville Stadsmissionen få stockholmarna att skänka SMS-gåvor för stadens hemlösa. Men hur skulle vi få dem att stanna upp mitt i julruschen och ägna en tanke åt alla som firar jul utan hem?

På julafton sändes Kalle Anka live ute i kylan, på storbildskärmarna vid Stureplan och Sergels torg. Under december fram till julafton visades trailers på skärmarna, där vi bad om hjälp att hålla tittarsiffrorna nere.

Varje trailer innehöll korta scener ur julprogrammet och budskapet ”Här visas Kalle Anka på julafton 15:00. Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere.”.
Det här är 3 av totalt 8 filmer.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Mattias Dahlqvist
  • Copywriter
    Hampus Mattsson
  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Formgivare
    Jacob Frisk
  • Originalare
    Roger Blomqvist-Ranft
  • Produktionsledare
    Birgitta Samuelsson
  • Projektledare
    Pernilla Berg
  • Uppdragsgivare
    Sandra Axell
  • Övrigt
    Digital director/Magnus Hällstén, Attracta (Stureplansskärm), SVT / Anna Haupt, Disney / Linda M Andersson