H&M DOLLHOUSE BESKRIVNING
Tänk om du kunde uppleva en barndomsdröm. Att få gå in i en fantasivärld för en dag. Vart skulle den färden ta dig?
Inför lansering av H&M Home's höstkollektion 2012, var målgruppen 300 noga utvalda internationella journalister, skribenter och inredare.
Briefen bestod i att skapa en unik varumärkesupplevelse för H&M Home som skulle engagerar alla sinnen.
Utmaningen bestod i att kommunicera 6 helt olika inredningskoncept på ett integrerat, översiktligt och framför allt lekfullt sätt.
Lösningen blev ett dockhus.
Byggt i en anrik biolokal i centrala Stockholm. Inte i miniatyr utan som ett fullt skalenligt hus.
Dockhuset konstruerades med öppen front, som på håll möjliggjorde en samlad bild över hela kollektionen.
Under visning bjöds gästerna in i huset för en detaljstudie av de 6 olika kollektionerna, representerade i var sitt rum.
Gästerna fick fritt vandra runt i dockhuset, en fantasivärld som i allra högsta grad var verklig.