Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

H&M Home Dollhouse

H&M DOLLHOUSE BESKRIVNING

Tänk om du kunde uppleva en barndomsdröm. Att få gå in i en fantasivärld för en dag. Vart skulle den färden ta dig?

Inför lansering av H&M Home's höstkollektion 2012, var målgruppen 300 noga utvalda internationella journalister, skribenter och inredare.

Briefen bestod i att skapa en unik varumärkesupplevelse för H&M Home som skulle engagerar alla sinnen.

Utmaningen bestod i att kommunicera 6 helt olika inredningskoncept på ett integrerat, översiktligt och framför allt lekfullt sätt.

Lösningen blev ett dockhus.

Byggt i en anrik biolokal i centrala Stockholm. Inte i miniatyr utan som ett fullt skalenligt hus.

Dockhuset konstruerades med öppen front, som på håll möjliggjorde en samlad bild över hela kollektionen.

Under visning bjöds gästerna in i huset för en detaljstudie av de 6 olika kollektionerna, representerade i var sitt rum.

Gästerna fick fritt vandra runt i dockhuset, en fantasivärld som i allra högsta grad var verklig.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Pontus Djanaieff
  • Designer
    Stefan Kits
  • Executive Creative Director
    Erik Rune
  • Fotograf
    Jens Andersson, Tobias Annerhult
  • Producent
    Independent Dekor
  • Projektledare
    Catharina Hamlund
  • Visualizer/Produktionsdesigner
    Lo Bjurulf, Lotta Agaton