Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Hur hetero

Stockholm Pride har hittills haft teman som främst berört HBT-världen (homo-, bi- och transpersoner).

Årets tema “Hetero” däremot, riktade sig även till heterosexuella eftersom det lyfte fram hur heteronormen får konsekvenser för oss alla. (Heteronormen är samlingsordet för samhällets förväntningar på hur du “ska” vara som man eller kvinna).

För att nå utanför den egna HBT-communityn och även få till en dialog med alla heteros, behövde vi få dem att känna sig delaktiga i årets tema och diskussion.

Vi konstruerade några heteronormativt tester med frågan “How hetero?”.

Syftet var att få människor att reflektera över alla oskrivna regler som finns över hur en “riktig” kvinna och man ska vara.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Yvan Archimbaud, Lars Bæcklund
  • Copywriter
    Monica Born, Joakim Labraaten, Kalle Åkestam
  • Creative Director
    Martin Cedergren
  • Designer
    Ellinor Bjarnolf
  • Produktionsledare
    Bella Lagerquist
  • Projektledare
    event Caroline Weinberg, Fredrik Widén
  • Uppdragsgivare
    Jessica W Sandberg, Claes Nyberg
  • Web Director
    Paul Collins