Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Julkampanj – Dina pengar är värda mer än du tror

Efter pandemin är läget för de utsatta barnen det sämsta sedan andra världskriget.
I förhoppningen om att få några att köpa julklappar även till barnen i jul försöker UNICEF ge oss alla lite perspektiv. Det genom att under konsumtionens största högtid, ersätta kronan med en annan valuta. Som visar på pengars egentliga värde. Det fantastiska som pengarna hade kunnat utföra om de hade använts i UNICEFs gåvoshop istället.

Arbetsgrupp

  • Generalsekreterare
    Pernilla Baralt, UNICEF Sverige
  • CMO
    Anna Wemming, UNICEF Sverige
  • Projektledare
    Eva Kellerman, UNICEF Sverige
  • Projektledare
    Ida Hammar, UNICEF Sverige
  • Art Director
    Alexander Fredlund, TBWA Stockholm
  • Copywriter
    Kalle Håkanson, TBWA Stockholm
  • Grafisk formgivare
    Fanny von Pongrácz, TBWA Stockholm
  • Produktionsledare
    Pernille Nylén Janze, TBWA Stockholm
  • Regissör
    Simon Kaijser, Social Club
  • Exekutiv producent
    Henrik Lagercrantz, Social Club
  • Producent
    Elin Jonsson, Social Club
  • DoP
    Henrik Stenberg, Social Club
  • Editor
    Björn Clausen, The Line
  • Colorist
    Rickard Ahlbäck, The Line
  • Online
    Anders Bergén, The Line
  • Sound
    Olle Ljungman, The Line