Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 >

Kl(iMat)kampanjen

Juryns motivering

Bidraget Kl(iMat)kampanjen vinner Guldägg i Utomhus för att det på ett avskalat, självklart och mycket skickligt sätt låter produkten – “en ekologisk och växtbaserad matlagningsprodukt” – tala. Genom att sätta iMat, iTexten lyckas Oatly kombinera budskap och produkt på ett sätt som lämnar juryn gröna av avund, och oerhört redo att slå en sås för klimatet. Grattis Oatly!

 

I en tid när folk har tröttnat på klimatsnack och hållbarhet ville vi visa att det fortfarande är lika viktigt, fortfarande kan vara kul, och att det inte krävs någon uppoffring att engagera sig. Du kan helt enkelt skippa din ko-baserade matlagningsgrädde och utan krångel placera klimatet mitt i maten med iMat. Vi gjorde det genom att placera produkten mitt i kl(iMat)rubriker.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Martin Ringqvist, Oatly Department of Mind Control
  • Copywriter
    Mårten Vennelin, Oatly Department of Mind Control
  • Art Director
    Oskar Pernefeldt, Oatly Department of Mind Control
  • Projektledare
    Amanda Lindblom, Oatly Department of Mind Control
  • Produktionsledare
    Fanny Ericsson, Oatly Department of Mind Control
  • Grafisk Designer
    Petra Hassler, Oatly Department of Mind Control
  • Media Specialist
    Catalina Östrell, Oatly Department of Mind Control