Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

La Vie

La Vie är en fransk scale-up som specialiserar sig på växtbaserat kött. Deras mission är att förena veganer och köttälskare för att ta hand om vår planet på bästa sätt – ”For people who loves meat but prefers the planet”. Till skillnad från många i kategorin (i Frankrike/England) ser de inte sig själva som ett alternativ till kött, utan mer som det nya köttet helt utan kompromisser i smak, textur eller tillagning. Det är bättre för planeten, bättre för människor och helt klart mycket bättre för djuren.

Som en utmanare behövdes ett visuellt uttryck som matchade La Vies varma och snällt provocerande tonalitet. Tillsammans med den litauiska konstnären och illustratören Egle Zvirblyte sattes det visuella uttrycket. De kompromisslösa karaktärerna blir ett sätt att hitta sin egen plats i en växande och ganska orolig/osäker kategori.

Varje element och detalj, både visuellt och verbal, bidrar till La Vies budskap: ”From Plants with Love”.

Genom att alltid vända på konventionerna så vill La Vie visa på hur vi kan göra världen till en bättre plats där vår ”Hooman” kan dela en pasta carbonara med en ”Mr Piggy”– där vi bär på djuren, som bär jorden istället för hur vi har utnyttjat planeten och djuren historiskt.

Arbetsgrupp

  • Creative Director & Partner
    Carl Johan Larsson, EVERLAND
  • Senior Designer
    Anna Just Melson, EVERLAND
  • CMO & CCO
    Romain Jolivet, La Vie
  • Illustrator
    Egle Zvirblyte, Freelancer
  • Client Director
    Nana Hugo Schack, EVERLAND
  • Designer
    Molly Mellström, EVERLAND