Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Malmöfestivalen 2014

Bidragsbeskrivning:
Syftet med årets identitet var att skapa ett publikt rum som gick ihop med hela festivalens 30-års-identitet. Idén kom från förra årets uppdrag där samma byrå skapade pappersmodeller som skapade själva identiteten och som sedan byggdes i gigantisk storlek i stadsrummet på stadens gator och torg. För 30-årsjubileet ville byrån skapa något där identiteten och stadsmiljön blev ett. Därmed en poster som var så stor att den blev ett helt område som kunde användas som sitt-, mötes- och lekplats under själva festivalen. Efter skisser för hand och i dator skapades en skiss i ett 3D-program för att se hur högt upp man var tvungen att vara med en kamera för att vinkeln. Efter det skars designen ut och byggdes ihop av en snickare för att hålla att hoppas på i åtta dagar. Det hela ställdes sedan ut och fotograferades från en kran 30 m upp i luften. Fotograferingen och uppställningen precision-planerades för att skuggorna skulle falla rätt.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Fredrik Öst
  • Art Director
    Jens Nilsson
  • Projektledare
    Erik Kockum
  • Snickare
    Ali Atié
  • Projektledare
    Pella Ström