Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Maximal experience. Minimal Impact.

Uppgiften var att lansera Polestars största globala kampanj för att förklara deras syfte som varumärke. Vi började med att hitta på konceptet ”maximal experience, minimal impact” som går ut på att Polestar vill skapa en maximal upplevelse med så minimal påverkan som möjligt. Men för att visa vad det innebär på ett ett mänskligt sätt som folk kan relatera till samarbetade vi med astronauten Karen Nyberg som har upplevt ”The Overview Effect”, en kognitiv förändring som sker när man ser jorden utifrån för första gången.

I filmen hör vi Karen reflektera över hur vi lever idag, människans framsteg och hur det i sin tur påverkat vår planet. Hennes personliga berättelse vävs samman med större frågor om människans natur och den slutgiltiga frågan ”Can we preserve our only home while still enjoying that trill of being human?”

Resultatet blev en av Polestars mest framgångsrika kampanjer någonsin. De varumärkesvärden som påverkades mest var sustainability, design, innovation och future. Exakt de värden som Polestar vill stå för och som kampanjen skulle driva. Kampanjen gick även hem hos målgruppen där det globala snittet för ”Liking” på kampanjen var 69% (allt över 50% anses väldigt bra inom bilkategorin). Dessutom var det en kampanj som för många kom från ett helt okänt bilvarumärke.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Sophia Lindholm, Forsman & Bodenfors
  • Art Director
    Karl Risenfors, Forsman & Bodenfors
  • Art Director
    Leo Dal, Forsman & Bodenfors
  • Copywriter
    Hampus Elfström, Forsman & Bodenfors
  • Client Director
    Magnus Wretblad, Forsman & Bodenfors
  • Account Director
    Katarina Klofsten, Forsman & Bodenfors
  • Account Executive
    Sofie Bengtsson, Forsman & Bodenfors
  • PR
    Bjarne Darwall, Forsman & Bodenfors
  • Planner
    Daniel Sjöstrand, Forsman & Bodenfors
  • Designer
    Martin Joelsson, Forsman & Bodenfors
  • Designer
    Chanelle Kazemi , Forsman & Bodenfors
  • Media Agency
    Dentsu
  • Director
    Henry-Alex Rubin
  • Producer
    Ray Leakey
  • Production Company
    Smuggler
  • D.O.P
    Crille Forsberg
  • Executive Producer
    Tom Knight
  • Editor
    Warren Chapman
  • Grade
    ETC London
  • Sound Design
    The Factory
  • Online
    ETC London
  • Stills Photographer
    Stefan Isaksson
  • Composition
    Electric Symphony
  • Music Performed by
    Hanan Townshend
  • Publishing rights controlled by
    Hanan Townshend
  • Client
    Åsa Borg, Polestar Performance AB
  • Client
    Sofie Petrovski, Polestar Performance AB
  • Client
    Nils Rylén, Polestar Performance AB
  • Client
    Dan Persson, Polestar Performance AB
  • Client
    Samuel Åkesson, Polestar Performance AB
  • Client
    Pär Heyden, Polestar Performance AB
  • Client
    Viktor Vahl, Polestar Performance AB