Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Nobile N.00 Grafisk Identitet

Nobile N.00

Stockholm har fått en ny medlemsklubb med sitt hjärta på Kungliga Operan. Med en modern och internationell inriktning startades Nobile som en samlingsplats för kreativa och handlingskraftiga personligheter inom affärsvärlden, politik, vetenskap och kultur. Genom klubben umgås man kring olika samhällsfrågor samt god mat och dryck i en inspirerande miljö späckad av modern konst.

Vårt uppdrag var att ta fram en visuell tolkning som speglar Nobiles ambitionsnivå. Vi skapade en identitet som tar oss till en kreativ värld, tydliga med att vi inte är den typiska ‘rökiga herrklubben’. Nobile lyfts fram som en plats att samlas kring samhällsfrågor och söka inspiration. Vi började använda N.00 som namn – där varje projekt, samtal och konstsamarbete får ett eget nummer i följden.

Det visuella materialet är rått och poetiskt, naturligt och standardiserat, mystiskt och konstnärligt. Tillsammans med fotograf Pål Allan skapade vi ett marmoreringsmönster av rök, ett naturligt element som förstärker känslan i det fysiska materialet.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Pontus Frankenstein
  • Designer
    Jesper Örtegren
  • Kundansvarig
    Albin Kallstenius Bylander