Bidragsbeskrivning: I början av varje år matas vi med reklam för hälsosamma produkter, bantningsmetoder och gymkort. Pressbyrån går i sin senaste kampanj en annan väg och för att lyfta fram sina hälsosamma mellanmål och leker med nyårslöftet som företeelse. Alla har vi någon gång avgett ett nyårslöfte och vet också hur det brukar fortlöpa. Först går man ”all in” med ord som alltid och aldrig. Sedan börjar man tumma lite här och där och vips är man tillbaka i gamla vanor, men med en erfarenhet rikare. Och kanske lite lite klokare. Detta tog vi fasta på för Pressbyrån.
Motivering: Ni ljuger, bryter löften och visar hur exemplarisk reklam ska göras; sällan har ett varumärke känts mer mänskligt och inkännande. Ni sätter trovärdigheten på spel och blottar strupen för diettyckare. Men fem annonser senare är det uppenbart att idén är lika härlig som doften av en nybakad kanelbulle på väg hem efter en lång arbetsdag.