Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Oatly, Visuell identitet

Bidragsbeskrivning:
Oatly är ett litet företag med stora ambitioner. De har mycket att berätta och drar sig inte för att ta ställning i viktiga frågor om miljö och hälsa. Men deras mediabudget är, milt sagt, begränsad. Därför bestämde vi oss för att betrakta Oatlys förpackningar som deras vikigaste kommunikationskanal; som reklamytor i sig. Och när vi ändå gjorde om förpackningsdesignen, passade vi på att se över hela deras corporate identity.

Motivering:
En identitet som med självförtroende och humor kommunicerar varumärket i alla dimensioner och konsekvent omfamnar alla kanaler. En personlig, energisk och modig utmanare som prickar rätt i tiden och är svår att motstå.

Arbetsgrupp

  • Projektledare
    Jerk Zander
  • Produktionsledare
    Britta Malmberg, Erica Berghagen
  • Art Director
    Lars Elfman
  • Copywriter
    Martin Ringqvist
  • Formgivare
    Christoffer Persson
  • Illustratör
    Lars Elfman

  • Copywriter
    John Schoolcraft
  • Uppdragsgivare
    Toni Petersson, John Schoolcraft
  • Fotograf
    Fredrik Persson