Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

På spåret

Uppdraget
SVT ville få ett förslag på ett digitalt koncept för På Spåret som kunde samla och engagera de nära tre miljoner tittarna som spelar från soffan varje fredag.

Insikt
En soffa är rätt liten.

Strategi
Att expandera spelmiljön för tittarna.

Lösning
Vi lät tittare över hela Sverige utmana varandra i ett realtidsspel, second screen, som synkades med programmet. Tittarna blev plötsligt ett med programmet. Eftersom målgruppen var så bred rev vi tekniska hinder, och alla med en surfplatta, dator eller en smartphone kunde vara med och spela.

Resultat
Journalisterna älskade lösningen och svenskarna testade den – och spred resultaten i sociala nätverk och lockade sina vänner att vara med.

Vi placerade soffan online. Låt spelen börja!

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Tomas Måsviken
  • Executive Creative Director
    Stefan Ronge
  • Konceptutvecklare
    Anders Hallén
  • Projektledare
    Magnus Nilsson
  • Uppdragsgivare
    Roland Hedlund