Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Polestar Digital Retail Experience

Polestar är ett omisskännligt minimalistiskt och designfokuserat elbilsvarumärke. Detta är något man låtit driva utvecklingen av bland annat Polestar Spaces, de showroom där varumärkets produkter och erbjudanden kan upplevas fysiskt. I uppdraget att utveckla Polestar Spaces kommunikations- och upplevelseytor var det därför viktigt att ta hänsyn till det avskalade uttrycket.

Uppdraget bestod i att utveckla ytor för djupare kommunikation för varumärket och enskilda produkter, wayfinding och en yta för att på ett inspirerande sätt konfigurera sin bil.

Lösningen förhöjde upplevelsen för individen, snarare än att vara synlig och aktiv hela tiden för alla. Med digitala tekniker som RFID, NFC, projektioner, dolda skärmar och kameratracking kunde vi på ett icke-disruptivt sätt gömma kommunikation och upplevelser tills de verkligen behövdes. Lösningarna applicerades noggrant och såg till att inte inkräkta på det genomgående avskalade uttrycket i varumärkets fysiska miljö.

Arbetsgrupp

  • Business Director
    Robert Waern, Byrå: BBDO Nordics
  • Design Business Lead
    Jenny Wikman, Uppdragsvigare: Polestar
  • Design Director
    Andréas Silverblad, Utvecklare: The Techno Creatives
  • Digital Director
    Fredrik Widell, Materialleverantör: Brigo
  • UI Designer
    Jesper Hellmark, Möbelsnickeri: ITAB
  • Strategist
    Johan Kruse, Animation: Edithouse
  • Graphic Designer
    Emelie Eriksson