Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Provrum

Stockholm Quality Outlet ligger i Barkarby, 20 minuter med bil från Stockholm city. För den extra resan får du uppemot 70% i rabatt på samma välkända märken och plagg som du hittar på fina gatan innerstan.
Syftet med kampanjen var att locka svenska turister till SQO under kampanjperioden juni–juli. Medievalet föll naturligt på utomhusaffischer. Dessa låg i anslutning till innerstadens varuhus och gallerior. Turisterna uppmanades att gå in och prova kläder för att senare åka ut till Stockholm Quality Outlet och inhandla dem, men då till betydligt lägre priser.

På Stockholms informationskartor monterades även ett folderställ. Dessa innehöll en karta och ett erbjudande. ”Provrum” var utmarkerade på både informations- och folderkartan. I princip fanns alltså en uppmaning till ett Stockholm Quality Outlet-”provrum” var du än befann dig i Stockholms innerstad.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Kalle Berglind, Emil Jonsson, Jörgen Berglund
  • Copywriter
    Christoffer Lundström
  • Creative Director
    Fredrik Blomberg
  • Produktionsledare
    Madeleine Carlsson
  • Projektledare
    Tommy Gottberg