Ur Audis slogan “vorsprung durch technik” skapade vi quattro coaster där man för första gången får uppleva en sömlös övergång från ett medium till ett annat. Från en traditionell TV-reklam till en mobil-app
Kampanjen består av en 45-sekunders reklamfilm och en AR-app. I slutet av reklamfilmen triggas augmented reality-effekten, TV-rutan krossas, en Audi Q5 flyger ut och landar i användarens rum. Effekten ligger kvar i rummet även efter att reklamfilmen är slut.
Då kan bilen placeras ut var man vill. Man kan titta närmare på den, både interiört och exteriört, i miniatyrstorlek på ditt skrivbord, eller i full skala på din uppfart. Roligast av allt kanske är att man även kan bygga en bilbana med möjlighet att testköra Quattro-seriens senaste bilar, genom skiftande årstider och landskap.
Det som gör det här projektet världsunikt i sitt slag är kombinationen av tv-mediet och mobilen på ett helt nytt sätt. Testa AR-funktionen genom att scanna reklamfilmen från 00:30 in i filmen.