Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Quattro Coaster AR

Ur Audis slogan “vorsprung durch technik” skapade vi quattro coaster där man för första gången får uppleva en sömlös övergång från ett medium till ett annat. Från en traditionell TV-reklam till en mobil-app

Kampanjen består av en 45-sekunders reklamfilm och en AR-app. I slutet av reklamfilmen triggas augmented reality-effekten, TV-rutan krossas, en Audi Q5 flyger ut och landar i användarens rum. Effekten ligger kvar i rummet även efter att reklamfilmen är slut.

Då kan bilen placeras ut var man vill. Man kan titta närmare på den, både interiört och exteriört, i miniatyrstorlek på ditt skrivbord, eller i full skala på din uppfart. Roligast av allt kanske är att man även kan bygga en bilbana med möjlighet att testköra Quattro-seriens senaste bilar, genom skiftande årstider och landskap.

Det som gör det här projektet världsunikt i sitt slag är kombinationen av tv-mediet och mobilen på ett helt nytt sätt. Testa AR-funktionen genom att scanna reklamfilmen från 00:30 in i filmen.

Arbetsgrupp

  • Executive Producer, DVA Studio
    Anna Adamson
  • Producer, DVA Studio
    Johan Ansterus
  • Creative Director, DVA Studio
    Bo Gustafsson
  • Technical Director, DVA Studio
    Thomas Söderlund
  • Client Director, DVA Studio
    Jessica Thorelius
  • Director, DVA Studio
    Christoffer von Ries
  • Account Manager, POL Oslo
    Emma Gyllenbreider
  • Account Director, POL Oslo
    Kjetil Botten Skogly
  • Art Director, POL Oslo
    Thorbjørn Ruud
  • Copywriter, POL Oslo
    Petter Bryde
  • Designer, POL Oslo
    Ole-Jakob Bøe Skattum