Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Renée Voltaire

Ekologisk mat paketeras ofta som tråkig hälsokost. När Renée Voltaire skulle lansera en serie med egna produkter ville hon utgå från matglädje, inspiration och kvalitet och undvika all den präktighet som ofta förknippas med hälsosam mat.

”Ekologiskt smakar bättre” är konceptet som kommuniceras i form av en liten kvalitetsstämpel på förpackningarna. Produkterna är förpackade i enkla, miljövänliga förpackningar med lekfull typografi och personliga texter av Renée om produkterna.

Om Shoyu-sojan skriver hon till exempel att ”den är så god att jag alltid har med den i handväskan när jag går på sushirestaurang”. Och på lantbuljongen utbrister hon: ”Aah, den här lantbuljongen är en riktig hit. Jag älskar dig! 2 msk motsvarar en buljongtärning. Kan inte leva utan dig.”

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Eva Aggerborg
  • Copywriter
    Renée Voltaire
  • Original Artwork
    Eva Johansson
  • Projektledare
    Ulf Berlin