Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Safety Code

Motivering:
Årets guldäggsvinnare i mobilt visar på kraften som uppstår när varumärken tar ansvar i frågor som rör oss alla. Kampanjen tar sig an mobilanvändandets baksida, och flyttar ansvaret från användaren till de som vill ha vår uppmärksamhet– med bara tre rader kod.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Rickard Beskow
  • Art Director
    Eva Wallmark
  • Art Director
    Michal Sitkiewicz
  • Art Director
    Jeremy Phang
  • Copywriter
    Kalle Åkestam
  • Creative Director
    Magnus Jakobsson
  • Projektledare
    Lina Engler
  • Produktionsledare
    Jennie Strinnhed
  • Digital producent
    Johan Eklund
  • Planner
    Simon Stefansson
  • PR strateg
    Ida Persson
  • Grafisk formgivare
    Olov Öqvist
  • Producent
    Henrik Adenskog
  • Motion graphic artist
    Eskil Lundberg
  • Motion director
    Nisse Axman
  • ProvideIt, Programmering
    Peter Klein
  • Audi Sverige
  • Marknadschef
    Tom Hedström
  • Brand marketing manager
    Carola Klingvall