Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Sömnlös på Playground

Kampanjen baserades på en studie av Svenska Friluftsrådet som hävdar att vandring gör dig friskare och piggare. Fyra vandringsentusiaster extrainkallades som säljare och tävlade samtidigt i att hålla sig vakna. De kunder som handlade produkter av vinnaren fick hela summan tillbaka.

Allt sändes live på webben med hjälp av iphones och streamingtjänsten Bambuser. En live-pulsmätare och stegräknare höll koll på de trötta deltagarna. Kunderna fick själva hjälpa sin favorit att hålla sig vaken genom live-chat, twitter, sms och “vanliga” telefonsamtal.

Arbetsgrupp

  • AD-assistent
    Yvan Archimbaud
  • Art Director
    Lars Holthe
  • Copywriter
    Hanna Björk
  • Creative Director
    Andreas Ullenius
  • PR-konsult
    Claes Delin
  • Produktionsledare
    Bella Lagerquist, Lina Drott
  • Projektledare
    Kenneth Adenskog
  • Web Director
    Paul Collins
  • Webbproducent
    Sofia Swedenborg
  • Övrigt
    Kalle Åkestam, Nisse Axman, Kollektivet Livet, Henrik Adenskog