Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Stockholm har blivit kallt

Bidragsbeskrivning:
Stockholms Stadsmissions arbete för människor i hemlöshet och utsatthet är beroende av återkommande gåvor. Därför ville de få fler att bli månadsgivare. Vi tog fram kampanjen ”Stockholm har blivit kallt”. För att visa på utsattheten och kylan i staden, skapade vi illusionen av att människor sökt skydd under reklamaffischerna i t-banans stortavlor. Samtidigt uppmanades människor att ge värme genom att bli månadsgivare.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Mattias Dahlqvist
  • Copywriter
    Hampus Mattson
  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Projektledare
    Pernilla Berg
  • Produktionsledare
    Birgitta Bergström
  • Formgivare
    Jessica Carenfelt
  • Originalare
    Roger Ranft Blomqvist
  • Ateljéassistent
    Robin Lidbom
  • Kommunikations -och insamlingschef
    Marika Hjelm Siegwald
  • Projektledare Kommunikation och insamling
    Robin Benigh
  • Teamledare insamling
    Anders Ståhl
  • Kommunikatör med ansvar för digitala kanaler
    Linda Eriksson
  • Projektledare Insamling - månadsgivare
    Tina Westerlund
  • Mediabyrå
    IUM
  • Producent
    Maria Widemar
  • Fotograf
    Anders Kylberg
  • Casting
    Marie Molander
  • Scenograf
    Johan Svensson
  • Retusch
    Lush Retouch
  • Repro
    BT Repro