Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Svensk kyckling som du aldrig sett den förut

När MAX lanserade sin största satsning på flera år – Grand Chicken, en helt ny kycklingmeny – så kommunicerades det i en stor kampanj. En kampanj så stor att just själva kampanjen ibland hamnade i fokus, och inte minst reaktionerna på den.

Reklam i reklamen alltså.

I utomhus tog vi ut konceptet på stan i Stockholm, Göteborg och Malmö och lät intilliggande digitala ytor reagera på de stora vepor och stora digitala skärmar som prydde flertalet fasader.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Hugo Wallmo, Åkestam Holst NoA
  • Copywriter
    Petter Nylind, Åkestam Holst NoA
  • Projektledare
    Jessica Morales, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsledare
    Jesper Månsson, Åkestam Holst NoA
  • Strateg
    Stina Hansson, Åkestam Holst NoA
  • Byråproducent
    Leila Widgren, Åkestam Holst NoA
  • Grafisk formgivare
    Marie Wanberg, BKRY NoA
  • Motion Designer
    Pellen Wegler, BKRY NoA
  • Group CMO
    Maria Ziv, MAX Burgers
  • Projektledare MAX Creative Studio
    Alexandra Larsson, MAX Burgers
  • Head of Brand Strategy & Planning
    Linus Blom, MAX Burgers
  • Head of MAX Creative Studio
    Conny Fast, MAX Burgers
  • Head of Media & Digital Marketing
    Cecilia Taipale, MAX Burgers
  • Head of Communications
    Marita Wengelin, MAX Burgers
  • PR-specialilst
    Erik Filén, MAX Burgers
  • PR-specialilst
    Lovisa Haeger, MAX Burgers
  • Mediabyrå
    Hear
  • Pr-byrå
    JMW Golin